ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

کوتاه درباره نیما نهاوندیان، مجری فقید تلویزیون | نوبهاری که زود خزان شد

  • کد خبر: ۲۰۱۸۴۵
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کوتاه درباره نیما نهاوندیان، مجری فقید تلویزیون | نوبهاری که زود خزان شد
یادی از نیما نهاوندیان، مجری جوان رسانه ملی که در سوم دی ۱۳۹۱، ناباورانه از میان ما رفت.

به گزارش شهرآرانیوز سه شب از دورهمی گرم خانواده نیما نهاوندیان گذشته بود. او هم مثل باقی اعضای خانواده، پای سفره یلدا بار‌ها خندیده بود و گفته بود و شنیده بود و از طولانی‌ترین شب سال لذت برده بود، بی آنکه بداند این سی و دومین یلدای زندگی اش، آخرین دریچه نگاه او به زمستان است.

سپس خانه خاله اش را به مقصد منزلش ترک کرده بود و پس از سه روز، نه تنها بار‌ها تماس تلفنی مادر و سایر دوستان و آشنایانش با او بی پاسخ مانده بود، که نامش در فهرست بیماران هیچ بیمارستانی نیز به چشم نمی‌خورد.

قرار بود دوم دی به خانه خاله اش برود. اما هیچ کس از او خبر نداشت تا اینکه مادر و خاله و پسرخاله اش در نهایت استیصال خود را به پشت در بسته خانه اش رساندند و بعد با کمک همسایه، قفل در را شکستند و وارد شدند.

نیما، روی تختخوابش افتاده بود.

درست مثل کسی که خوابیده، اما پس از مدت کوتاهی دریافتند چشم‌های نیما برای همیشه بسته شده و تماس با مأموران کلانتری ۱۳۷ شهرآرا، تنها چاره خانواده نهاوندیان برای باور این فقدان دردناک بود. با حضور پلیس جنایی و آغاز تحقیقات اولیه برای بررسی علت مرگ، هیچ آثاری از قتل یا اقدام به خودکشی در او پیدا نبود.

در خانه و شرایط منزل هم شواهدی مبنی بر ورود به زور یا درگیری و سرقت و قتل وجود نداشت. پس از آن بود که چشمان مبهوت بازماندگان نیما نهاوندیان به تشخیص پزشکی قانونی بود. سرانجام پس از دوماه اعلام شد، علت مرگ، خون ریزی مغزی بر اثر برخورد با جسم سختی مثل میز بوده است که به علت تنهایی در منزل و تأخیر در کمک رسانی، به کما رفته و از دنیا می‌رود.

نیما نهاوندیان که در بهار ۱۳۵۹ به دنیا آمده بود، برای ادامه تحصیلات، رشته علوم کشاورزی را در دانشگاه گرگان انتخاب کرد، اما علاقه و استعدادش را در اجرا، گویندگی و گزارشگری یافته بود؛ بنابراین هم زمان با قبولی در دانشگاه، به صدا و سیمای گرگان نیز وارد شد و علاوه بر همکاری با واحد خبر، در رادیو این استان نیز به گویندگی و گزارشگری مسابقات بسکتبال مشغول شد، اما با آغاز دهه ۸۰ با سودای ورود به شبکه‌های رسانه ملی، راهی پایتخت و از طریق واحد تأمین شبکه ۲، به اصغر شریف کاظمی، تهیه کننده موفق تلویزیون معرفی شد.

این برجسته‌ترین نقطه عطف در کارنامه کاری نیما بود. شریف کاظمی که پیش از این، تهیه کنندگی برنامه درخشان «سینمای اندیشه» را با اجرای ماندگار علی معلم در رزومه خود داشت، حالا نیما نهاوندیان را برای اجرا در یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی تلویزیون پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی «ورزش از نگاه دو» انتخاب کرده بود.

نیما نهاوندیان که علاوه بر این برنامه، با شبکه جام جم و رادیو ایران نیز همکاری داشت، در برنامه هایی، چون «دورخیز»، «توپ طلا»، «طعم ورزشی»، «هفت سنگ» و «عید کبریا» نیز در قامت مجری ظاهر شد و به مثابه یکی از خوش آتیه‌ترین مجریان جوان صدا و سیما در حال رشد و پیشرفت بود که تقدیر او را در نخستین روز‌های زمستان ۱۳۹۱ به آغوش خاک سپرد، اما یاد و خاطره اش تا همیشه در خاطر مخاطبان تلویزیون باقی ماند.

ورزش از نگاه دو

«ورزش از نگاه دو» که نیما نهاوندیان به طور جدی با آن به عموم مخاطبان تلویزیون معرفی شد، تنها برنامه ورزشی شبکه ۲ سیماست که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های ورزشی صداوسیمای پس از انقلاب اسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این برنامه در ابتدا با اجرای جهانگیر کوثری، روی آنتن تلویزیون رفت و طی چند سال اخیر نیز از سوی چهره‌هایی چون، پیمان یوسفی و پوریا تابان اجرا شده بود. ورزش از نگاه دو، برنامه‌ای با محوریت مسائل ورزشی هفته است که به انتخاب اتحادیه رادیو و تلویزیون آسیا و اقیانوسیه (abu) در جمع چهار برنامه برتر سال ۲۰۱۲ آسیا در بخش برنامه‌های ورزشی انتخاب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->